
Trebuie sa stăm cu copiii în case. Asta e clar pentru toată lumea. Dar ce facem cu ei în interiorul casei atât de mult timp, o săptămână, două, opt, zece?
M-am gândit să vă spun cum ne petrecem noi timpul, poate e inspirațional pentru voi.
Bucătărim împreună cu cea mică. Ce face ea (1 an și 8 luni)?
Decojește ouăle și cațeii de usturoi.
Pune cu lingura făină în blender, adaugă sare cu degețelele ei mici.
Rupe frunzele de la ridichi și codițele de la roșii, îmi aduce frunze de busuioc și pătrunjel din ghivece.
Îmi aduce punga de bulgur, dacă i-o cer (o identifică în colaborare cu tatăl ei).
Linge lingura de smântână (este o activitate în sine, pentru că o face foarte migălos și e consumatoare de timp 😊).
Privește cum amestec ingredientele în tigaie și încearcă și ea.
Se uită cum se transformă ingredientele în mâncare.
Activități de motricitate generală și de consumat energie:
Ne jucăm “Fugi că te prind” în toate combinațiile posibile între cei trei membri ai familiei noastre.
Alergăm de la ușa terasei la ușa de la intrare și intonăm vocalele. Câte o tură pentru fiecare dintre “a, ă, â, e, i, o, u”. După turele astea, Delia alege ea o vocală și repetăm tura.
Dansăm (mai nou pe Macarena, că tot melodia asta o fredonăm și când ne spălăm corect pe mâini, minim 20 secunde), aplaudăm, ne învârtim, țopăim.
Facem cu toții, deodată, exericiții fizice de stretching, dar și mai antrenante, folosindu-ne de diversele aplicații disponibile.
Activități de stat cuminți si dezvoltat motricitatea fină și coordonarea mână-ochi:
Pune și scoate capace de la diverse recipiente.
Bagă bețe de chibrit/ înghețată în orificiul paharului de luat cafea la pachet, pune și scoate elastice pe sticle (varianta mea)/ pe tălpițe (varianta ei).
Eliberează figurine de animale din prinsoarea scotch-ului, dezlipește fâșii lungi de scotch colorat de pe gresie.
Ne jucăm împreună cu plastilina.
Prinde cleștii de rufe de o rotiță colorată, smulsă de ea dintr-o carte Usborne despre culori și astfel învață și asocierea culorilor. Când se plictisește de rotiță, îi prinde de orice altceva.
Desigur, răsfoim zilnic cărți și detaliem ce vedem pe fiecare pagină.
Colorează cu creioane cerate și apoi se străduiește să le pună înapoi în lăcașurile destinate din cutia lor.
În altă ordine de idei, privim pe geam afară, observăm natura, admirăm zborul cu aripile deschide ale pescărușilor și ciorilor. Identificăm în nori diverse forme și le facem cu mâna, pentru a-i saluta.
Ne bucurăm că existăm. Trăim, ne iubim, suntem împreună, mulțumim!